تبلیغات
دوره 6 رافع - تحریم کالاهای صهیونیستی،چرا و چگونه(قسمت دوم)

تحریم کالاهای صهیونیستی،چرا و چگونه(قسمت دوم)

سه شنبه 31 مرداد 1391 04:36 ب.ظ

نویسنده : محمد رضا صالحی مختوم

بسم الله الرحمن الرحیم

 ۱- کالاهای لوکس و تجملاتی
 این دسته از کالاها به محصولاتی گفته می‌شود که تولید، خرید و مصرف      آن‌ها بیشتر جنبه تجملاتی داشته و از نشانه‌های بارز مصرف‌گرایی      افراطی می‌باشد. کالاهایی که نه تنها مصرف نکردن آن‌ها تغییرات      بنیادینی را در رفاه و سبک و روش زندگی مردم ایجاد نمی‌کند، حتی عدم      مصرف برخی آنها نیز در سلامت جسمی مصرف کنندگانش تأثیر بسیار زیادی      دارد.
  کالاهای این دسته عموماً شامل محصولات خوراکی، آرایشی و پوشاک می      باشد که در ذیل به نمونه‌های از آن اشاره می‌شود‌....

محصولات شرکت کوکاکولا: Coca-Cola ،Coca-Cola Zero ،Sprite ،Fanta و…
محصولات شرکت نستله: coffee mate ،Nescafé، Libby’s ،Milkmaid ،Nesquik ،Maggi ،KitKat و…

و محصولات دیگری مانند: PEPSI ،Sara Lee ،L’OREAL ،McDonald’s ،Timberland، GAP، BOSS و…
راه‌کارهایی برای تحریم کالاهای لوکس و تجملاتی
پیشنهاد اول: این کالاها به راحتی می‌توان از سبد خرید خانواده خذف نمود. زیرا مصرف برخی از آنها نه تنها مفید نیست، بلکه مضر بودن آنها توسط علم پزشکی نیز ثابت شده است (مانند نوشابه‌های گازدار و مواد آرایشی صنعتی).
پیشنهاد دوم: اگر به هر دلیل مایل به مصرف این کالاها هستیم، از کالاهایی با برندها و مارک‌های جایگزین که در بازار موجود است استفاده کنیم.
۲- کالاهای ضروری
منظور از کالاهای ضروری، کالاهایی هستند که به صورت عام جنبه مصارف تجملاتی نداشته و از ضروریات زندگی امروز محسوب می‌شوند و امکان حذف آنها از زندگی نیست.
این کالاها بیشتر شامل لوازم خانگی و محصولات الکترونیکی مانند: لوازم آشپزخانه، گوشی‌های تلفن همراه، چاپگر و… می‌باشد.
برخی از این شرکت‌ها عبارتند از: HP ،Motrola ،Apple، Siemens ،Nokia و…
راه‌کار پیشنهادی برای تحریم کالاهای ضروری
راه‌کار کوتاه مدت: جایگزینی محصولات مشابه که در بازار نیز موجود می‌باشند.
راه‌کار میان مدت: با توجه به این‌که تکنولوژی به کار رفته در اکثر این محصولات در اختیار برخی کشورهای اسلامی قرار دارد، امکان ایجاد یک کنسرسیون اقتصادی – صنعتی بین کشورهای اسلامی، برای تولید محصولات مورد نیاز دور از ذهن نخواهد بود.
۳- کالاهای استراتژیک
منظور از کالاهای استراتژیک، کالاهایی است که به دلیل تکنولوژی بالای به کار رفته در آنها (High-tec) تولید آنها به صورت انحصاری بوده و فقط در دست یک یا چند شرکت است و حتی کشورهایی مانند چین که در زمینه کپی‌برداری کالاهای غیر بومی پیشرو هستند نیز، نتوانسته‌اند این محصولات را تولید کنند. بیشتر کالاهای این دسته در حوزه تکنولوژی کامپیوتر و مخابرات می‌باشد.
امروزه به دلیل وابستگی شئون مختلف فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی فردی به این کالاها، حذف آنها از زندگی غیر ممکن است.
برخی از این شرکت‌ها عبارتند از: Intel ،IBM تولید کننده کامپیوتر و پردازنده‌های کامپیوتری.
راه‌کار میان مدت: در حال حاضر امکان حذف این کالاها وجود ندارد و فقط در برخی موارد می‌توان از تولیدات برخی شرکت‌ها مانند AMD استفاده نمود.
راه‌کار بلند مدت: دولت‌های جهان اسلام باید با پشتیبانی مالی و معنوی محققان و دانشمندان خود و به کارگیری علوم روز و همکاری با محققان و دانشمندان دیگر کشورها، زمینه‌های به دست آوردن تکنولوژی‌های پیشرفته را هموار کرده تا در آینده‌ای نزدیک بتوانند گام‌هایی را برای بومی‌سازی تولیدات مورد نیاز خود در حوزه‌ی فن‌آوری‌های پیشرفته برداشته و انحصار تولید این دسته از کالاها را بشکنند.
۴- خدمات فرهنگی – رسانه‌ای
امروزه هژمونی رسانه‌ای صهیونیسم و مدیریت افکار عمومی و وارونه نشان دادن حقایق بین‌المللی برکسی پوشیده نیست و با نگاهی به صاحبان رسانه‌های مطرح دنیا، نفوذ سرطان‌گونه صهیونیسم در آنها قابل مشاهده است.
به عنوان نمونه می توان به کارتل رسانه‌ای که مالکیت آن را یک صهیونیست با سابقه با نام رابرت مرداک بر عهده دارد اشاره کرد (برای آشنایی بیشتر با رابرت مرداک اینجا را ببینید).
صهیونیست‌ها با مدیریت رسانه‌ها اقدام به خط دهی رسانه‌ای و حتی فرهنگ‌سازی کرده و وقایع را بر اساس نیاز خود باز تعریف می‌کنند.
برخی از موسسات فرهنگی – رسانه‌ای صهیونیستی عبارتند از: Walt Disney، Sky TV Network، National Geographical، ۲۰th Century، Fox News و…
راه‌کار پیشنهادی: کشورهای جهان اسلام باید اقدام به تأسیس خبرگزاری‌های بین‌المللی، شبکه‌های ماهواره ای خبری، سینمایی، مستند و… با مدیریت مستقل از منابع خبری صهیونیستی نموده و با استفاده از به روزترین ابزار و روش‌های فنی و هنری، انحصار رسانه‌ای را بشکنند.
برای نمونه راه‌اندازی شبکه خبری بین‌المللی انگلیسی زبان PressTV و اقبال مخاطبان خارجی و موفقیت و گسترش روزافزون آن نشان از خلاء موجود در بین مردم کشورهای دنیا برای شنیدن اخبار از منابع دیگر می‌باشد.
در پایان یادآوری این نکته ضروریست که نقش هریک از ما در حداقل کردن نفوذ اقتصادی و رسانه‌ای صهیونیسم، مهم و ضروریست و نباید فکر کنیم که خریدن یک کالای به ظاهر کم قیمت و یا کوچک، تأثیری در جریان ضربه زدن به پایه‌های استیلای صهیونیسم جهانی ندارد که برعکس، می‌تواند قدمی بلند به سوی این مهم باشد.

برگرفته از فروم askquran.ir

این هم یک سایت در زمینه توضیح و معرفی اینگونه شرکتها:

http://www.inminds.co.uk/boycott-israel.html




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: سه شنبه 31 مرداد 1391 04:48 ب.ظ